Farvel til Jan Hammer

Lørdag den 11. februar 2017 sov tidligere formand for Aabenraa skiklub Jan Hammer ind i sit hjem efter længere tids kræftsygdom. Jan var i 1985 initiativtager til og medstifter af Aabenraa skiklub, hvor han fra starten blev klubbens formand og fungerede som sådan i 25 år. Sammen med skiftende bestyrelser har Jan bygget skiklubben op til en stor, velfungerende klub med mange aktive medlemmer på klubturene, til skigymnastikken og til de forskellige sociale arrangementer i årenes løb. I de mange år, hvor Jan og hans kone Ellen var bestyrerpar på Aabenraa vandrerhjem, fungerede vandrerhjemmet som skiklubbens base og klubhus.

Jans engagement i Aabenraa skiklub har haft stor betydning for rigtig mange skiløbere fra Aabenraa og omegn – og med tiden også fra resten af landet. Vi er mange, børn, unge, voksne og halvgamle, der år efter år eller blot et enkelt år har været en del af klubturenes fællesskab. Vi har øvet og efterhånden lært skiløbets teknikker med stor hjælp fra klubbens frivillige instruktører, som er en bærende del af klubturene. Tak Jan for din store indsats i Aabenraa skiklub. I vore tanker vil du altid være en del af klubben.

På bestyrelsens vegne

Lotte Birk Thomsen, formand