Historie

Aabenraa skiklub blev startet i 1985  med  henblik på at fremme interessen for skiløb og lave fælles skiture; men ret hurtigt blev skigymnastik også en væsentlig del af klubbens virke.

Gennem årene har der været mange forskellige tilbud om muligheder for skiture. Lige fra week-end-ture til Harzen og til en udfordrende randonneetur. Men de fleste ture har været og er ugeture både mod nord og syd.

Skigymnastikken, som startede med tilbud om 1 time en dag om ugen,  har udviklet sig til, at vi nu tilbyder 1,5 times gymnastik to gange om ugen.

Et af skiklubbens varemærker er  vores skitur for familier med handicappede.  Siden 2002 har Aabenraa Skiklub haft på programmet at arrangere en årlig skitur, som giver handicappede mulighed for at komme ud at prøve glæden ved skiløb sammen med deres familier.

Aabenraa Skiklub har  i nuværende sæson 122 medlemmer.

Det er forsat klubbens ønske, at give medlemmerene muligheden for at komme i form gennem skigymnastik, at arrangere skiture både mod syd og mod nord, at støtte unge der ønsker en uddannelse som skiinstruktører, og at videreudvikle de succesfulde handicapskiture.

En aktiv klub med aktive medlemmer.