Farvel til Finn Nordtorp

Efter 5 års kræftsygdom gav Finn Nordtorp slip på livet mandag den 20. maj.
I en lang årrække, helt frem til sin død, var Finn trofast bestyrelsesmedlem og webredaktør i Aabenraa skiklub. Trods sygdom var det meget sjældent Finn, der meldte afbud til bestyrelsesmøderne. Han mødte op og deltog – også selvom det til bestyrelsesmødet den 10. april krævede ekstra ilt fra en medbragt iltflaske. I bestyrelsen var Finn engageret og nærværende og ofte den, der kunne sammenfatte og trække essensen ud af en debat, så vi sammen kunne tage de bedste beslutninger for skiklubben. Finn stillede op og bidrog, hvor der var brug for hans kompetencer. Som webredaktør lå det ham meget på sinde, at hjemmesiden altid var opdateret, og de indlæg, der blev sendt til ham, var oftest at finde på hjemmesiden samme dag, som han modtog dem.
Som ivrig golfspiller har Finn fået etableret et rigtig godt samarbejde med Aabenraa Golfklub, som låner lokaler og græs ud til skiklubben, når der er sne nok til langrendsløb. Skiklubbens sporsætter har også fået fast plads i golfklubben takket være Finns indsats.
Sammen med Marianne elskede han at være i og bruge naturen året rundt. Inden sygdom satte en stopper for det, var Finn meget aktiv skigymnast og deltager på forskellige klubture til både Italien, Østrig og Norge. Finn var idrætsmand om en hals og hans glæde ved at bruge kroppen fulgte ham til det sidste. Langt ind i sygdomsforløbet fastholdt han sit golfspil, ligesom han og Marianne fortsatte med at rejse og tage på dagsture ud i livet. Da kræfterne ikke længere rakte til skigymnastik, trænede Finn i fitnesscenter, når dagsformen tillod det. Én del af skigymnastikken slap Finn dog ikke: han mødte trofast op til afterskiing på Fox & Hounds, hver gang, det var muligt. Senest var han med til sæsonafslutning tirsdag den 5. marts.
Finn, jeg vil savne dig til bestyrelsesmøderne fremover. Med dit positive livssyn og din ukuelighed har du givet noget værdifuldt videre til os, der fik lov til at arbejde sammen med dig. Tak for kampen!
Lotte Birk Thomsen